PREMIUM

SINULLE, JOKA HALUAT VALJASTAA YRITYSBLOGIN TAI UUTISKIRJEEN MYYNNIN KASVATTAMISEEN

MITEN SAADA LISÄÄ KAUPPAA OLEMATTA TYRKYTTÄVÄ, AGGRESSIIVINEN TAI TUPUTTAVA?

Myynti ei ole mustavalkoista.

Moni kokee, että myynti on joko todella aggressiivista tai sitten ei myydä ollenkaan. Tavoitteet ja tulokset ahdistavat, lisää asiakkaita halutaan, mutta miten heitä saadaan ilman, että myydään sielua pirulle?

Myynti on itse asiassa todella helppoa. Markkinointi sitä vastoin on vaikeampaa. 

Kun markkinointi on tehty oikein, myynti eli kauppa tulee luonnostaan. Se on luonnollinen jatkumo keskustelulle, jota yrittäjä ja asiakas ovat käyneet keskenään.

Tänä päivänä tuo keskustelu on siirtynyt puhelimista verkkoon. Voimme puhutella samanaikaisesti kymmeniä ja jopa satoja potentiaalisia asiakkaita.

Haluan kysyä sinulta jotain. Mitä olisit valmis tekemään itse, jotta saisit kymmeniä tai jopa satoja potentiaalisia asiakkaita joka kuukausi?

Olisitko valmis tekemään enemmän töitä?

Olisitko valmis uhraamaan illat ja viikonloput?

Olisitko valmis menemään ulos omalta mukavuusalueeltasi?

Jos vastasit edes yhteen kohtaan ”en”, hyvä. Silloin olet aivan oikeassa paikassa.

YRITTÄJÄSTÄ TULEE HERKÄSTI KASVUN PULLONKAULA

Yrittäjät haluavat tehdä kaiken itse ja pitää kaikki langat käsissään. He haluavat kontrolloida, mitä tapahtuu missäkin vaiheessa päivää, kuukautta ja vuotta. Paradoksi, joka kaatuu omaan mahdottomuuteensa. 

Kyllä, yrittäjällä on vastuu oman yrityksensä kasvusta, mutta yrittäjäkin on vain ihminen.

Et voi revetä joka paikkaan.

Yrittäjän tulisi keskittyä siihen, minkä hän tekee parhaiten – oman ammattitaidon tuottamiseen sekä yritystoiminnan kasvattamiseen.

Kaikki muu on mahdollista ulkoistaa.

Niin kauan kuin yrittäjä pitää kaikki langat käsissään, kasvua ei tule. Markkinointi takkuaa, myynti sakkaa. Asiakaspalvelu laahaa perässä. Pahinta on, jos markkinoinnista tulee aaltoilevaa:

Ensin käytetään kaikki aika markkinointiin ja saadaan kalenterit täyteen asiakkaita. Mutta sitten aika ei enää riitä markkinointiin, ja kalenteri tyhjenee ennen pitkää.

Tämä on hyvin tyypillistä mutta äärimmäisen kuluttavaa yrittäjyyttä. Ja valitettavasti useat yrittäjät jäävät tähän pullonkaulaan loukkuun.


”Ulkoistamisessa tärkeintä on ollut oma ajansäästö sekä se, että tiimi näkee markkinointini kokonaisuutena ja toteuttaa sitä ammattitaidolla.

Suosittelen Suomen Sisältömediaa jokaiselle, joka haluaa ammattimaisen tiimin hoitamaan yrityksen tai verkkokurssien markkinointia.” – Liisa Uusitalo-Arola

MISTÄ YRITYKSEN MARKKINOINTI KANNATTAA ALOITTAA?

Markkinoinnista kannattaa tehdä automaattista. Siis sellaista, joka toimii yrityksen taustalla ilman, että raadat päivästä toiseen sen eteen. Markkinoinnin tulee ohjata sinulle uusia potentiaalisia asiakkaita tasaisesti sillä syklillä, mikä sopii sinun yrityksesi tarpeisiin parhaiten. 

Kun markkinoinnin automaatio on kerran rakennettu ja optimoitu, se tuo sinulle uusia potentiaalisia asiakkaita kuukaudesta toiseen. Ja kyllä, jopa täysin ilmaiseksi.

Mutta mikä markkinoinnin automaatio on ja mitä se tekee?

Markkinoinnin automaation tehtävänä on ohjata potentiaalista asiakasta kohti ostotapahtumaa.

Sen sijaan, että vastaisit jokaiselle asiakkaalle erikseen samat asiat vaikkapa sähköpostilla, voimme rakentaa sinulle sähköpostiautomaation, johon asiakas liittyy itse. Automaatio lähettää tasaisin väliajoin sähköpostiviestillä asiakkaalle lisätietoja palveluistasi ja tuotteistasi. Asiakas tutustuu sinuun, tuotteisiisi ja palveluihisi oman kodin (tai työpaikan) rauhassa. Kun on aika ostaa, annamme automaatiossa asiakkaalle selkeät askelmerkit, miten hänen tulee toimia.

Teoriassa kirjoitamme sähköpostiviestit kerran, ja sen jälkeen työ on tehty. Käytännössä tilanne on toki erilainen. Ensimmäinen versio sähköpostiviesteistä on harvoin täydellinen. Siksi luemme, hiomme ja optimoimme viestejä sen jälkeen, kun meillä on analytiikkaa ja dataa tukena. 

Jotta saamme asiakkaat liittymään sähköpostilistallesi, tuotamme yritysblogiisi säännöllisesti laadukasta sisältöä, jonka optimoimme Googlelle. Näin saamme valjastettua asiakasohjauksen monipuolisesti yrityksesi käyttöön.

Mitä hyötyä markkinoinnin automaatiosta on?

Se yhdistää markkinoinnin ja myynnin luonnolliseksi osaksi liiketoimintaa. Se tekee jopa myynnistä automaattista, sillä pystymme rakentamaan jatkumon näiden kahden välille. Ilman tyrkyttäviä, tuputtavia ja aggressiivisia myyntiviestejä.

Markkinointia ja myyntiä on helpompi mitata ja analysoida. Tämä taas mahdollistaa sen, että myyntiä on mahdollista kasvattaa, kun päätökset tukeutuvat dataan. Automaation avulla on mahdollisuus kasvattaa myös keskioston määrää, koska voit tarjota parempia ratkaisuja asiakkaillesi.

Sen avulla (verkko)kauppasi tuo enemmän kauppaa, koska potentiaaliset asiakkaat oppivat tuntemaan sinut, luottamaan sinuun ja pitävät sinua uskottavana ammattilaisena.

Sen avulla on mahdollisuus testata, mikä toimii markkinoinnissa ja myynnissä ja mikä ei.  Sen avulla rakennamme palvelevan ilmapiirin myös verkossa. (Emme käytä mitään botteja, vaan potentiaaliset asiakkaat lukevat sisältöä, joka on kirjoitettu ihmiseltä ihmiselle.)

Automaatio auttaa asiakasta viemään ostoksen loppuun saakka, ja pystymme estämään hylätyt ostoskorit (engl. abandon cart). Sitoutamme potentiaaliset asiakkaat ensimmäisestä viestistä alkaen, koska lähetämme heille hyödyllisen ja lisäarvoa tuottavan tervetuloa-sähköpostisarjan.

Segmentoimme potentiaaliset asiakkaat heidän mielenkiinnon kohteidensa mukaan, jonka jälkeen pystymme lähettämään räätälöityjä viestejä, tarjouksia ja kampanjoita puolestasi. Tuomme sinulle uusia potentiaalisia asiakkaita automaatiolla jopa silloin, kun olet lomalla.


”Katselin tässä, että tämän kuun kirjeet ovat tuoneet keskimäärin 1500 euroa myyntiä. Yllättävintä on ollut se, ettei kirjeissä oikeastaan edes myydä. Itse olen saanut myyntiä vain, kun olen kirjoittanut myyntikirjeitä. Mutta teidän viestit tuovat myyntiä, vaikka ne eivät kuulosta myyntikirjeiltä.” – Tyytyväinen asiakas

VAPAUTA AIKAASI TÄRKEISIIN TYÖTEHTÄVIIN

Markkinoinnin automaatio vapauttaa sinun aikaasi oikeasti tärkeisiin tehtäviin. Pääset palvelemaan asiakkaitasi ja viettämään ansaittua vapaa-aikaa perheesi kanssa. 

Markkinoinnin automaation rakentaminen itsenäisesti on mahdollista. 

Automaation tekninen rakentaminen vie yrittäjältä keskimäärin 20 työtuntia. 

Tervetuloa-kirjesarjan kirjoittaminen vie yrittäjältä keskimäärin 13,5 työtuntia.

Yhden kuukauden yritysblogin sisältöjen kirjoittaminen ja optimointi vie yrittäjältä keskimäärin 17,5 työtuntia kuussa.

Viikkokirjeiden kirjoittaminen ja ajastaminen vie yrittäjältä keskimäärin 11,5 työtuntia kuussa.

Jos et halua lisätä työmäärääsi, jos et halua uhrata vapaa-aikaasi ja viikonloppujasi etkä halua opetella uusien ohjelmien käyttöä, silloin automaation rakentaminen kannattaa ulkoistaa ammattilaiselle.

Meidän tiimimme on erikoistunut markkinoinnin automaatioiden rakentamiseen niin palvelu- kuin digiyrittäjillekin. Rakennamme automaatiot sekä teknisesti että sisällöllisesti. Analysoimme automaation tilastoja ja hiomme sen sisältöjä, jotta saat parhaat tulokset avullamme. Tuotamme sinulle uutta sisältöä viikoittain yritysblogiisi ja sähköpostilistallesi – yhdessä nämä muodostavat toimivan markkinoinnin automaation.

PREMIUM-SISÄLLÖNTUOTANNON PAKETTI

Premium-sisällöntuotannon paketti sopii sinulle, kun haluat tarjota potentiaalisille asiakkaillesi laadukasta ja uniikkia sisältöä, joka korostaa yrityksesi parhaita puolia ja ammattitaitoa.

Yhteistyön alussa pidämme aloituspalaverin, jonka aikana kartoitamme toiveesi, tavoitteesi ja tarpeesi sisällölle.

Tämän jälkeen suunnittelemme sinulle uniikin sisältöstrategian ja laadimme sisältösuunnitelman, joka kattaa sekä yritysblogin että viikkokirjeen 12 kuukauden ajalle. Saat sisältösuunnitelman käyttöösi, vaikka lopettaisit yhteistyön ensimmäisen jakson jälkeen.

Hyväksyttyäsi suunnitelman rakennamme sinulle ensimmäisen markkinoinnin automaation liittymislahjoineen ja tervetuloa-kirjeineen. Tämän jälkeen alamme tuottamaan sisältöä sekä yritysblogiisi että uutiskirjelistallesi. Pääset lukemaan kaikki sisällöt etukäteen, noin kaksi viikkoa ennen julkaisupäivää, ja antamaan kommentit ja muokkausehdotukset niihin.

Kun muokkaukset on tehty, oikoluemme ja ajastamme sisällöt puolestasi ja huolehdimme siitä, että lukijat pääsevät nauttimaan sisällöstä säännöllisesti. Jokainen postaus hakukoneoptimoidaan, jotta saat ostohousut jalassa olevia asiakkaita suoraan Googlesta.

Premium-paketti on minimissään 3 kuukauden mittainen. Hinta alk. 1000 euroa / kk + alv 24 %. 

Tai soita 044-231 4679 (arkisin 9-17)

Suomen Sisältömedia Oy on 2019 perustettu sisältömarkkinoinnin yritys.

Autamme sinua kasvattamaan asiakasmäärää tuottamalla laadukasta tekstisisältöä kotisivuille, yritysblogiin sekä sosiaalisen median kanaviin.

Tiimillämme on kymmenen vuoden kokemus sisällöntuotannosta, markkinoinnista, myynnistä sekä copywritingista.

Tietoa Suomen Sisältömedia Oy:stä

Tietosuojaseloste

Maksuttomat materiaalit

Innovaatioseteli

Referenssit

Palvelut

Yritysbloggaaminen

Uutiskirjeiden kirjoittaminen

Yritysblogianalyysit

Markkinointistrategiat

Markkinointisuunnitelmat

Verkkokurssien konseptoinnit

Verkkokurssien lanseeraukset

Copywriting

Yhteys

Suomen Sisältömedia Oy
PL 6, 70101 Kuopio
Y-tunnus 3087227-2

044 231 4679

Asiakaspalvelu arkisin 9 – 17 info(at)suomensisaltomedia.fi

© Suomen Sisältömedia Oy 

Scroll to Top