PLATINUM

SINULLE, JOKA HALUAT KESKITTYÄ DIGILIIKETOIMINNAN LAAJENTAMISEEN ILMAN MARKKINOINTIBUDJETIN TUPLAAMISTA

MITEN TUPLATA LANSEERAUKSEN MYYNTIMÄÄRÄ?

Helppoa. Käytetään tuplasti enemmän rahaa mainoksiin.

Noh, onhan se mahdollista, mutta järkevämpää on luoda lanseeraus, joka tuo sinulle tuplasti enemmän myyntiä samalla mainosbudjetilla kuin ennenkin.

Joskus mainosbudjetin korottaminen on järkevää, mutta tämä tiedetään vasta sitten, kun edellisiä mainoksia analysoidaan.

Sen sijaan, että kasvattaisit mainosbudjettiasi, lanseeraus kannattaa toteuttaa kahdessa osassa. Jälkimmäinen osa sisältää tyypillisesti webinaarin, haasteen tai minikurssin sekä remarketing-mainokset.

Ensimmäinen osa on harvoille digiyrittäjille tuttu. Tämä on kuitenkin toimiva ratkaisu, joka on nostanut lanseeraustemme myyntiä jopa 40 %

Lanseerauksen jakaminen kahteen osaa tarkoittaa, että ensimmäisessä osassa panostamme orgaaniseen some-, blogi- sekä sähköpostimarkkinointiin. Tämän ansiosta mainosbudjettia ei tarvitse kasvattaa.

MITÄ LANSEERAUKSESSA ON HYVÄ OTTAA HUOMIOON?

Lanseeraus on laaja kokonaisuus, joka lähtee liikkeelle hyvästä suunnitelmasta. Tyypillisesti aloitamme suunnittelun 4–6 kuukautta ennen myynnin aloitusta (engl. Cart Open Day).

Luomme lanseerausta varten sisältöstrategian, joka kattaa jopa 6 viikon sisällöntuotannon niin blogissa, somessa kuin sähköpostilistalla ennen varsinaista myynnin aloitusta.

Lähdemme aina liikkeelle käänteisessä järjestyksessä.

Kirjoitamme tai muokkaamme tuotteen myyntisivua aina ensimmäiseksi. Sen jälkeen suunnittelemme sisällöt lopusta alkuun päin eli myynnin aloituksesta kohti suunnittelun aloitusta. 

Tiedän, että se kuulostaa hullunkuriselta, mutta tutkimusten ja tilastojen valossa tämä on ainoa oikea tapa toimia. 

Pohjaamme nimittäin kaikki muut sisällöt myyntisivuun.

Tällä tavalla lukija alkaa pikkuhiljaa oppia, nähdä ja tuntea sekä sinut että tuotteen. Kun hän viimein saapuu myyntisivulle, hän ei edes koe sitä myyväksi, koska hän on useamman viikon aikana lukenut samankaltaista sisältöä muissa kanavissa.

Tiettävästi olemme tällä hetkellä ainoa yritys Suomessa, joka

A) toteuttaa lanseerauksia projekteina asiakkailleen

B) toteuttaa ne kahdessa osassa nostaen myyntiä jopa 40 %

C) suunnittelee ne lopusta alkuun päin.

Kenties siksi olemmekin saaneet asiakkaillemme niin hyviä tuloksia. 


 

”Olen ulkoistanut verkkokurssien lanseeraukset Suomen Sisältömedialle. Sillä seurauksella, että verkkokurssimyynti on nelinkertaistunut ja lanseerausten tuotto kolminkertaistunut.” – Liisa Uusitalo-Arola 

KUINKA MONTA LANSEERAUSTA VUODESSA KANNATTAA TEHDÄ?

Vain kaksi kertaa jokaista tuotetta kohden.

Jos tuotteita on useampi, ne kannattaa lanseerata vain kerran vuodessa. 

Suomen asiakasmäärät eivät riitä siihen, että asiakkaita saataisiin paljon jokaiseen lanseeraukseen – muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.

Tavoitteena on aina kasvattaa osallistujamäärää lanseerauksesta toiseen. Mutta jos lanseerauksia pidetään jatkuvasti, yleisössä ei enää riitä ostopotentiaalia.

Harva ihminen ostaa tuotteen heti ensimmäisellä kerralla. Varsinkin, jos kyse on arvokkaammasta verkkokurssista. 

He haluavat oppia tuntemaan yrittäjän ja valmentajan. He haluavat lukea blogia ja olla mukana sähköpostilistalla. 

He haluavat olla varmoja, että juuri tämä valmentaja pystyy auttamaan heitä.

Siksi asiakkaat lämpenevät ostolle pienellä viiveellä.

Ensimmäisessä lanseerauksessa saatat saada 100 ihmistä osallistumaan. Mutta jos sen jälkeen et lämmitä yleisöäsi tasaisesti, et kerää uusia ihmisiä sähköpostilistallesi eikä someseuraajamääräsi kasva, lämmin yleisö vähenee.

Tämä tarkoittaa, että seuraavalla kerralla ne, jotka jäivät miettimään, ovat nyt valmiita ostamaan. Ja heitä voi olla vain 30.

Ihmisille on hyvä antaa aikaa tutustua sinuun ja tuotteeseesi. Lukea palautteita ja saada vahvistus siitä, että sinuun kannattaa luottaa.

Siksi yksi tuote kannattaa lanseerata enintään kaksi kertaa vuodessa.

 

VAPAUTA AIKAASI UUSIEN TUOTTEIDEN KEHITTÄMISEEN

Kun ulkoistat lanseerauksen ammattilaiselle, vapautat samalla itsellesi aikaa lähteä tekemään tuotekehitystä. Pysyt trendien aallonharjalla ja varmistat sen, etteivät kilpailijat saa sinua kiinni.  

Lanseerausten tekeminen itsenäisesti on mahdollista. Ja todennäköisesti olet lanseerannutkin omia tuotteitasi. Tiimiltämme vie keskimäärin 80 työtuntia toteuttaa lanseeraus suunnittelusta jälkimarkkinointiin. Ja meitä on tiimissä aina vähintään viisi ihmistä hoitamassa sinun lanseeraustasi.

Jos haluat lievittää stressiä säästämällä 80–400 työtuntia  ja haluat kasvattaa lanseerausten myyntiä, silloin lanseeraus kannattaa ulkoistaa ammattilaiselle.

Meidän tiimimme on erikoistunut digiyrittäjien verkkokurssien lanseerauksiin. Suunnittelemme ja toteutamme lanseeraukset yhtä tarkasti kuin omammekin. Teemme selkeän roolijaon ja listaamme tehtävät, joita lanseeraukseen kuuluu. Rakennamme kaksiosaisen lanseerauksen, jossa ensimmäinen osa voi parhaimmillaan tuoda sinulle jopa 40 % enemmän myyntiä normaaliin lanseeraukseen verrattuna. 

Tuotamme sinulle uutta sisältöä viikoittain kahteen sosiaalisen median kanavaan, yritysblogiin ja sähköpostilistalle. Kirjoitamme laadukasta, hyödyllistä ja ikivihreää sisältöä, joka tukee lanseerauksiasi läpi vuoden. 

Huomioithan, että otamme asiakkaiksi vain sellaisia yrittäjiä, jotka ovat myyneet omaa verkkokurssiaan vähintään 10 000 eurolla vuodessa. Tämä palvelu ei sovellu sinulle, jos olet vasta aloittamassa, suunnittelemassa tai toteuttamassa ensimmäistä verkkokurssiasi tai haluat lähteä pilotoimaan uutta verkkokurssia.

PLATINUM-SISÄLLÖNTUOTANNON PAKETTI

Platinum-sisältöpaketti sisältää kaiken, minkä Premium– ja Gold-pakettimme.

Platinum-asiakkaille organisoimme ja toteutamme kaksi verkkokurssilanseerausta vuodessa. Hoidamme lanseerauksissa aivan kaiken puolestasi, niin webinaarien teknisen toteutuksen, Facebook-/Instagram-mainonnan kuin sisällöntuotannon, aina myyntiviesteihin saakka. Tämä paketti sopii sinulle, kun haluat keskittyä olennaiseen eli oman ammattitaitosi esiintuomiseen potentiaalisille asiakkaille sekä tuotekehitykseen.

Aloituspalaverin yhteydessä suunnittelemme markkinoinnin vuosikellon, jotta pystymme toteuttamaan sinulle laadukkaat lanseeraukset.

Lanseerausten suunnitteluun on hyvä varata kolme 1–2 tunnin mittaista palaveria. Pidämme palaverit 4–8 viikon aikana, jotta sinulla on rauhassa aikaa miettiä ja tehdä päätöksiä.

Markkinoinnin vuosikellon avulla pystymme olemaan sinulle apuna ja tukena myös muissa pienemmissä kampanjoissa. Markkinoinnin vuosikello on pohja sisältöstrategialle.

Platinum-paketti on minimissään 12 kuukauden mittainen. Hinta alk. 4500 € / kk + alv 24 % 

Tai soita 044-231 4679 (arkisin 9–17)

Suomen Sisältömedia Oy on 2019 perustettu sisältömarkkinoinnin yritys.

Autamme sinua kasvattamaan asiakasmäärää tuottamalla laadukasta tekstisisältöä kotisivuille, yritysblogiin sekä sosiaalisen median kanaviin.

Tiimillämme on kymmenen vuoden kokemus sisällöntuotannosta, markkinoinnista, myynnistä sekä copywritingista.

Tietoa Suomen Sisältömedia Oy:stä

Tietosuojaseloste

Maksuttomat materiaalit

Innovaatioseteli

Referenssit

Palvelut

Yritysbloggaaminen

Uutiskirjeiden kirjoittaminen

Yritysblogianalyysit

Markkinointistrategiat

Markkinointisuunnitelmat

Verkkokurssien konseptoinnit

Verkkokurssien lanseeraukset

Copywriting

Yhteys

Suomen Sisältömedia Oy
PL 6, 70101 Kuopio
Y-tunnus 3087227-2

044 231 4679

Asiakaspalvelu arkisin 9 – 17 info(at)suomensisaltomedia.fi

© Suomen Sisältömedia Oy 

Scroll to Top