Miksi tekstien sisällöntuotanto kannattaa ulkoistaa?

Miksi tekstien sisällöntuotanto kannattaa ulkoistaa? Yrittäjänä varmasti tiedät, että aika on arvokasta ja suorastaan rahan arvoista. Faktaa on myös se, ettei yrittäjillä koskaan ole liikaa aikaa eikä kelloon saa revittyä yhtään lisää tunteja, vaikka haluaisikin.

Viikoittain yrittäjältä suurin osa työtunneista kuluu yrityksen perustehtäviin. Tällöin markkinointiin liittyvä tekstin tuottaminen jää valitettavan usein joko varsinaisen työajan ulkopuolelle työpäivien päätteeksi tai jopa vapaapäiville.

Tämä ei ole kenenkään edun mukaista.

Yrityksen sisällöntuotannon ja myyntitekstien sisältöjen tulisi olla laadukkaita, johdonmukaisia, säännöllisesti ilmestyviä ja tarkkaan suunniteltuja, jotta niiltä voisi odottaa hyviä tuloksia. Säännöllinen sisällöntuotanto auttaa sinua myös erottumaan kilpailijoista ja luomaan luottamusta asiakkaisiin. Sitä ei siis sopisi unohtaa missään tilanteessa.

Sisällöntuotannossa erottuminen on haastavaa, sillä lähes jokaisella yrityksellä on nykyään sosiaalisen median kanava tai kanavia sekä yrityksen itse hallinnoima sähköpostilista. Siksi asiakaspalvelukokemuksen ja sisällön laadun tulisi olla ensiluokkaista ja myyntiviestien erottua edukseen.

Kuten edellisessä blogitekstissä kirjoitin (pääset lukemaan sen täältä), jatkuvat alekampanjat ja kaikissa kirjeissä myyminen eivät tuo yritykselle tuloksellista myyntiä. Tärkeää on palvella asiakasta, johdattaa asiakas lempeästi mutta määrätietoisesti kohti ostopäätöstä sekä myydä vähemmän ja ratkaista asiakkaan ongelmia enemmän.

Tärkeää on…
…palvella asiakasta
…johdattaa asiakasta lempeästi ja määrätietoisesti 
…myydä vähemmän
…ratkaista ongelmia enemmän.

Kun tekstien sisällöntuotanto on ulkoistettu

1) Säästät omaa aikaasi olennaiseen

Jos tekstien sisällöntuottaminen ei ole ydinosaamistasi, saattaa kirjoittaminen viedä paljon aikaa.

Kun myyvän tekstin sisällöntuotanto on ulkoistettu, tämä murhe on pois päiväjärjestyksestäsi ja käytössäsi on huomattavasti enemmän aikaa. Ajan voit itse käyttää haluamiisi töihin, eikä sinun enää tarvitse miettiä, että menisi ilta- tai viikonlopputöiksi!

2) Saat paremmat myynnilliset tulokset

Jos säännöllinen tekstintuottaminen takkuaa etkä yrittäjänä ole täysin perillä siitä, mitä tekstiin tulisi kirjoittaa, jotta sillä oikeasti tulisi myyntiä, on hyvä pohtia tehtävän ulkoistamista.

Sisällöntuotannon ammattilaiset tietävät ammattinsa puolesta, millaiset tekstit tuovat parhaita tuloksia myynnillisesti juuri sinun yritystäsi ajatellen. Tämä on tärkeää, jos yrittäjällä itsellään ei ole kokemusta tai tietotaitoa myyvästä kirjoittamisesta.

3) Priorisoit ajankäyttöäsi

Kolmas syy, miksi yrityksen tekstien sisällöntuotanto kannattaa ulkoistaa, on puhtaasti ajankäytön priorisoiminen. Jos sinusta yrittäjänä tuntuu, että yrityksen perustehtävät vievät jo nyt merkittävän osan työajastasi eikä markkinointiin vain jää aikaa, on todella tärkeää pohtia markkinoinnin ulkoistamista.

Yritys, jonka myyvä kirjoittaminen ei ole kunnossa, voi joutua kamppailemaan hyvinkin suuresti sen kanssa, ettei tekstien kirjoittamiseen käytetystä ajasta saa myynnillisesti tarvittavaa tulosta.

Yrittäjän on myös hyvä miettiä omaa ajankäyttöään, sillä usein markkinointiasiat tehdään vapaa-aikana tai virallisen työajan ulkopuolella. Se taas pidemmän päälle voi kostautua yleisessä jaksamisessa. Ulkoistamisella mahdollistat kallisarvoista aikaa myös levolle ja vapaa-ajalle.

Meiltä saat alan ammattilaisten apua sinun
yrityksesi myyvään kirjoittamiseen

Ulkoistaminen on järkevä valinta silloin, kun oma aika ei riitä. Säästäminen kannattaa, mutta myyvän tekstisisällön laadusta sitä ei kannata kuitenkaan pihistellä.

Myyvä tekstisisältö on kaiken a ja o, koska se koreilee yrityksesi vierellä lähes joka paikassa. On siis tärkeää pitää mielessä, minkä fiiliksen se välittää sinusta sekä yrityksestäsi. Myyvälle tekstisisällölle ei kannata asettaa hintalappua, koska se maksaa mitä suuremmassa määrin itsensä takaisin!

Me Suomen Sisältömedialla tarjoamme erilaisia sisällöntuotantoon liittyviä palveluita sinulle ja yrityksellesi.

          Ammattilaisina me pidämme huolen siitä, että…

  • tavoitamme tekstillä juuri ne oikeat asiakkaat
  • markkinointisi on laadukasta, tyylikästä, säännöllistä ja johdonmukaista
  • saat tekstisisällöllesi rahallista vastinetta.

Meidän palveluihimme kuuluvat mm.

  • sosiaalisen median sisällöntuotanto
  • yritysblogin sisällöntuotanto sekä hakukoneoptimointi
  • sähköpostimarkkinoinnin sisällöntuotanto
  • markkinoinnin automaatiot
  • lanseerauskampanjoiden sisällöntuotanto
  • Facebookin maksetun markkinoinnin sisällöntuotanto.

Kysy lisää ja OTA YHTEYTTÄ.

Tässä muutama myyvään tekstiin ja sisällöntuotantopalveluihimme liittyvä palaute, jotka olemme saaneet asiakkailtamme:

”Olemme saaneet todella paljon positiivista palautetta somesisällöistämme
Sisältömedian avun jälkeen. Seuraajamäärämme ovat kasvaneet
ja olemme saaneet kilpailijoiltamme kommentteja erityisesti siitä,
että meillä on hallussa palveluittemme tuotteistaminen.
Sisältömedia osaa todella asiansa, lämmin suositus!”
– Katja Koski, Äännekoulu

”En osannut edes aavistaa, millaisia seurauksia sillä olisi, kun annoin
lanseeraukset ammattilaisille. Ulkoistamisessa tärkeintä on ollut
oma ajansäästö sekä se, että tiimin näkee markkinointini kokonaisuutena
ja toteuttaa sitä ammattitaidolla. Suosittelen Suomen Sisältömediaa jokaiselle,
joka haluaa ammattimaisen tiimin hoitamaan
yrityksen tai verkkokurssien markkinointia.”
– Liisa Uusitalo-Arola

***

Oletko sinä miettinyt yrityksesi myyvän tekstin kirjoittamisen ulkoistamista?

Varaa tästä aika maksuttomaan Zoom-kartoitukseen!
Katsotaan yhdessä tilanteesi!

Scroll to Top