LANSEERAUKSEN MARKKINOINTI-PÄÄLLIKKÖ

SINULLE, JOKA HALUAT LANSEERAUKSEN ASIANTUNTIJAN HOITAVAN KAIKEN RASKAAN TYÖN PUOLESTASI

LANSEERAUKSEN MARKKINOINTIPÄÄLLIKKÖ HOITAA KAIKEN KÄYTÄNNÖN TYÖN PUOLESTASI

Kokemuksemme mukaan lanseeraukset hoidetaan kolmella tavalla:

A) Joko niitä ei suunnitella ollenkaan vaan ne tehdään hetken mielijohteessa.

B) Niitä suunnitellaan ja suunnitelmia hiotaan pikkutunneille saakka mutta tekeminen jää viime tippaan.

C) Ne suunnitellaan ja toteutetaan laadukkaasti, ajan kanssa ja aikatauluisa pysyen.

Olipa totuus kohdallasi mikä tahansa, Lanseerauksen markkinointipäällikön tehtävänä on varmistaa, että A ja B yrittäjien seuraava lanseeraus on onnistunut. C yrittäjien kohdalla tehtävänä on vapauttaa aikaa pienistä käytännön tehtävistä ja antaa yrittäjälle enemmän aikaa nauttia vapaa-ajastaan.

Lanseerauksen markkinointipäällikön tehtävänä on tehdä käytännön lanseeraussuunnitelma, esitellä se sinulle ja saada suunnitelmalle hyväksyntä. Tämän jälkeen markkinointipäällikkö suunnittelee lanseerauksen aikataulun, sovittaa tarvittavat tehtävät aikatauluun, käärii hihat ylös ja ryhtyy hommiin.

Lanseerauksen markkinointipäällikön rinnalla on osaava tiimi, jolle päällikkö jakaa tarvittavat tehtävät. Tiimissä on niin copywritereita, sisällöntuottajia, someassareita kuin maksullisen mainonnan asiantuntijoita. Saat siis koko paketin saman katon alta.

MITÄ KAIKKEA LANSEERAUKSEN MARKKINOINTIPÄÄLIKÖN TYÖ PITÄÄ SISÄLLÄÄN?

Lanseerauksen suunnittelu ja aikatauluttaminen.

Sisältösuunnitelma ja julkaisusuunnitelma (blogi, uutiskirjelista, sosiaalinen media).

Maksullisen mainonnan kampanjoiden suunnittelu ja toteutus (IG ja FB), mainostekstien kirjoittaminen.

Sisältöjen tuottaminen ja ajastaminen valittuihin kanaviin.

Liidimagneettien, minikurssien, webinaarien tai työpajojen suunnittelu.

Videomainosten suunnittelu, videoiden editointi.

Automaatioiden  rakentaminen.

Myyntitunneleiden rakentaminen

Tilastojen analysointi

Konversio-optimointi lanseerauksen jälkeen

Myyntisivujen kirjoittaminen

Jälkimarkkinoinnin suunnittelu ja toteutus.

Kiinnostuitko? Varaa aika maksuttomaan 45 min konsultaatioon. Tapaamisen aikana kartoitamme toiveesi, tavoitteesi sekä tarpeesi, jotta tiedämme, onko lanseerauksen markkinointipäällikön palveluista sinulla apua. 

Tapaaminen lanseerauksen markkinointipäällikön kanssa ei sido eikä velvoita sinua mihinkään.

Varaa tapaaminen tästä.

KENELLE LANSEERAUKSEN MARKKINOINTIPÄÄLLIKÖSTÄ ON APUA?

Parhaiten markkinointipäällikön avusta hyötyvät ne yrittäjät ja yritykset, joilla on jo verkkokurssi tai digituote valmiina ja tuotetta on myyty vähintään 30 000 euron edestä. 

Emme esimerkiksi ota asiakkaisi yrittäjiä, jotka vasta suunnittelevat omaa tuotettaan tai ovat vasta lanseeraamassa tuotetta ensimmäisen kerran. 

Eräs asiakkaamme oli lanseerannut oman verkkokurssinsa kolme kertaa ja saanut jokaisella kerralla itse noin 10 000 euron edestä kauppaa. Kun lanseerauksen markkinointipäällikkö tuli tiiminsä kanssa mukaan, myynti nostettiin n. 40 000 euroon per lanseeraus ja viivan alle jäi n. 30 000 euroa rahaa. 

JÄITKÖ MIETTIMÄÄN? NÄITÄ KYSYMYKSIÄ MEILTÄ YLEENSÄ KYSYTÄÄN:

MILLOIN MINUN KANNATTAA OTTAA YHTEYTTÄ?

Niin pian kuin mahdollista. Lanseerauksen suunnittelu ja toteutus vie kokemuksemme mukaan 3 – 6 kuukautta riippuen täysin siitä, kuinka laajan lanseerauksen haluat. Mitä aikaisemmassa vaiheessa tapaamme, sitä enemmän pystymme auttamaan.

MIKÄ LANSEERAUS ON?

Lanseeraus on hieno sana markkinointikampanjalle. Markkinointikampanja on tyypillisesti 5 – 14 päivää pitkä tapahtuma, jonka aikana pyrimme saamaan mahdollisimman monen potentiaalisen asiakkaan ostamaan tuotteesi.

Lanserauksissä käytämme tyypillisesti 2- tai 3-vaiheen lanseerauksia, jolloin maksimoimme asiakasmäärän.

TEKEEKÖ PÄÄLLIKKÖ KAIKEN ITSE?

Ei mutta päälliköllä on valmiudet tehdä kaikki itse. Lanseerauksen markkinointipäällikkö on tehnyt itsenäisesti yli 15 verkkokurssilanseerausta ennen kuin hän alkoi kokoamaan ammattitaitoista tiimiä avukseen. Koska tekemistä on paljon, päällikkö varmistaa, että kaikki pienimmätkin tehtävät tulee tehdyksi. Tiimi hoitaa loput.

ENTÄ JOS HALUAN TEHDÄ ITSE JOTAIN LANSEERAUKSEN ETEEN?

Se onnistuu kyllä. Määrittelemme selkeät roolijaot, jotta jokainen tietää mitä tekee. Lanseerauksen markkinointipäällikkö toimii tällöin projektinjohtajana ja valvoo, että työt tulevat tehdyksi.

MILLAISIA TULOKSIA LUPAATTE?

Kuten kaikessa liiketoiminnassa, emme valitettavasti pysty lupaamaan 100% varmuudella minkäänlaisia tuloksia. Ja juuri siksi otamme asiakkaiksi yrityksiä, joiden verkkokurssilla on kysyntää.

Osaamisemme pohjautuu lähes 10 vuoden omakohtaiseen kokemukseen sekä saatuihin tuloksiin. Teemme päätöksiä tilastojen valossa, jotta varmistamme, että teemme aina oikeita päätöksiä.

Kokemuksemme mukaan eurot valehtelevat mutta tilastot kertovat totuuden.

Tämä tarkoittaa, että vaikka kampanja tuottaisi kuinka paljon (tai vähän) hyvänsä, vasta tilastot kertovat meille, oliko kampanja onnistunut.

Jokainen kurssi, yritys ja asiakaskohderyhmä on erilainen. Siksi räätälöimme jokaiselle asiakkaalle juuri hänelle sopivan lanseerauksen.

Kiinnostuitko? Varaa aika maksuttomaan 45 min konsultaatioon. Tapaamisen aikana kartoitamme toiveesi, tavoitteesi sekä tarpeesi, jotta tiedämme, onko lanseerauksen markkinointipäällikön palveluista sinulla apua. 

Tapaaminen lanseerauksen markkinointipäällikön kanssa ei sido eikä velvoita sinua mihinkään.

Varaa tapaaminen tästä.

Suomen Sisältömedia Oy on 2019 perustettu sisältömarkkinoinnin yritys.

Autamme sinua kasvattamaan asiakasmäärää tuottamalla laadukasta tekstisisältöä kotisivuille, yritysblogiin sekä sosiaalisen median kanaviin.

Tiimillämme on kymmenen vuoden kokemus sisällöntuotannosta, markkinoinnista, myynnistä sekä copywritingista.

Referenssit

Palvelut

Sisällön tuottaminen

Uutiskirje markkinointi

Markkinointistrategiat

Markkinointisuunnitelmat

Verkkokurssien konseptoinnit

Verkkokurssien lanseeraukset

Copywriting

Yhteys

Suomen Sisältömedia Oy
PL 6, 70101 Kuopio
Y-tunnus 3087227-2

044 231 4679

Asiakaspalvelu arkisin 9 – 17 info(at)suomensisaltomedia.fi

© Suomen Sisältömedia Oy 

Scroll to Top