Kesäloma odottaa – onhan kassassa varaa?

Kesäloma odottaa - onhan kassassa varaa?

Jokaisen yrittäjän unelmatilanne on tämä:

Kesän tullessa kassassa on riittävästi rahaa, jotta lomaa voi pitää.

Kun itse aloitin yrittäjänä, meni kolme vuotta ennen kuin ”uskalsin” pitää ensimmäisen lomani. Ja silloinkin olin ajastanut etukäteen myyntisähköposteja, jotka tupsahtelivat lukijoiden sähköpostiin säännöllisesti.

Kun aloitin yrittäjänä, minuun iskostettiin syvästi ajatus, että heinäkuussa koko Suomi on lomalla, eikä kukaan silloin osta mitään.

Noh, parina vuotena olen tämän pystynyt todistamaan vääräksi.

Toki alat ovat erilaisia, mutta fakta on se, että joka kesä- ja heinäkuussa Suomesta löytyy asiakkaita, jotka ovat valmiita käyttämään rahaa sinun tuotteisiisi tai palveluihisi.

Erotutko riittävästi kesän kynnyksen markkinoinnillasi?

Kesää kohti mentäessä isoin ongelma on se, että moni yrittäjä ja yritys markkinoi hirveällä vimmalla. Kaikilla on tavoitteena saada kassaan rahaa, jotta lomat saadaan pyörimään ja kassa pysyy kunnossa.

Tämä aiheuttaa mainostulvaa ja markkinointiähkyä.

Jotta saat oman markkinointiviestintäsi kuuluviin, on siis oltava fiksu. On tavoitettava asiakkaat siellä, missä on rauhallista ja missä asiakkaat voivat itse valita, milloin tutustuvat viestiisi.

Kyllä, tällainen kanava on olemassa ja hyvin suurella todennäköisyydellä myös sinulla.

Markkinointiviestin saaminen potentiaalisen asiakkaan silmien eteen on kuitenkin vasta ensimmäinen ongelma.

Toinen ongelma on se, miten saada asiakas reagoimaan ja ostamaan sitä, mitä tarjoat. Kuinka strukturoida myyntiviesti siten, että se on houkutteleva, inspiroiva ja kannustava eikä aggressiivinen ja kikkaileva?

Olen lähettänyt urani aikana tuhansia sähköposteja ja oppinut yhden tärkeän asian.

Haluatko kuulla sen?

Tämä massiivinen kuilu viestinnässä estää saamasta kauppaa

Kun juttelet potentiaalisen asiakkaan kanssa kasvotusten ja kun kirjoitat hänelle myyntiviestiä, tyylisi on täysin erilainen.

Huomasin tämän aika alkuvaiheessa yrittäjänä myös itsessäni. Kuilu asiakasviestinnässä oli massiivinen.

Minulta kesti vuosia oppia, kuinka voin tuottaa myyntiviestejä, jotka innostavat ja kannustavat sen sijaan, että ne tuputtaisivat ja tyrkyttäisivät.

Haluan kuitenkin sanoa, että tämä kuilu on ihan kaikilla, ei vain sinulla ja minulla. Mutta tuota kuilua ei ole pakko olla.

On täysin mahdollista kuroa kuilu umpeen ja tuottaa jokaiseen kanavaan sisältöä, joka on yhtä ystävällistä kuin asiakkaan kanssa rento jutustelu.

5 sähköpostilla 10 000 € alvitonta myyntiä – kiinnostaako?

Postauksen alussa kysyin, onko kassassa kesää varten riittävästi rahaa, jotta voit pitää rauhassa lomaa.

Jos totesit, ettei ole ja haluaisit hieman lisää puskuria kesää varten, haluan kertoa sinulle palvelustamme, jonka avulla teimme asiakkaallemme 10 000 € alvitonta myyntiä vain viidellä sähköpostiviestillä.

Tämä myynti tuli siis hänen normaalin kuukausimyyntinsä päälle.

Palvelumme toimii seuraavasti:

  1. Varaa aika maksuttomaan 45 minuutin strategiapuheluun.
  2. Puhelun aikana kartoitan tilanteesi tarkasti ja annan sinulle seuraavia askeleita.
  3. Saat ensimmäiset askeleet huolimatta siitä, ostatko palvelun meiltä vai et.
  4. Mikäli päätät ostaa palvelun meiltä, varaamme toisen tapaamisen.
  5. Hiomme yhdessä myyntiviestisi kuntoon sekä autamme sinua hinnoittelussa ja tarjouksen kirkastamisessa.
  6. Saat meiltä ensimmäiset raakaversiot, jonka jälkeen annat meille niistä palautetta.
  7. Palautteen jälkeen kirjoitamme viestit loppuun, oikoluemme ne ja ajastamme puolestasi.

Kuulostaako hyvältä?

Varaa aika maksuttomaan 45 minuutin strategiapuheluun tästä, niin kerron sinulle miten.

Vaikka sinä et markkinoi, kilpailijat markkinoivat aivan varmasti

Ensimmäinen huoleton kesä pitkään aikaan edessä?

Kuulostaa ihanalta, eikö?

”Mutta eiväthän ihmiset osta nyt mitään, kun kaikki seuraavat Ukrainan sotaa, korona jyllää edelleen ja kesästäkin on tulossa kolea…”

Tämä on enemmänkin uskomus kuin fakta. Kyllä asiakkaat edelleen ostavat, sillä asiakkaat kaipaavat nyt enemmän kuin koskaan jotain muutakin ajateltavaa kuin korona ja sota.

Totta kai Ukrainan sota on meneillään ja autamme sodan uhreja niin paljon kuin mahdollista. Silti sinullakin on runsaasti asiakkaita, jotka ovat valmiita ja halukkaita ostamaan tarjoamiasi tuotteita ja palveluja, kunhan vain kerrot niistä heille.

Muutama vuosi sitten lähetin sähköpostilistalleni kirjeen, jossa tarjosin erästä palvelua. Sain takaisin hämmästyttävän monta sähköpostia (ja tietysti asiakkaitakin), joissa sanottiin, että nyt tuli viesti juuri sopivaan aikaan, olen miettinyt tätä asiaa jo vaikka kuinka pitkään!”

Moni yrittäjä nimittäin uppoaa tähän väärään ajatukseen:

Asiakkaat kyllä tulevat ja ostavat.

Ei.

Asiakkaat ostavat vasta sitten, kun kehotat heitä ostamaan.

Asiakkaat ostavat vasta sitten, kun kerrot, että sinulla on tuote x tai palvelu y olemassa.

Jos sinä et kerro asiakkaillesi, mitä sinulta voi ostaa ja miten, sinun asiakkaasi valuvat kilpailijoillesi.

Sillä he kyllä markkinoivat ja myyvät – koronasta ja sodasta huolimatta.

Jos et halua jäädä kilpailijoiden jalkoihin, varaa aika maksuttomaan 45 minuutin strategiapuheluun tästä.

Aiheesta lisää: Sähköpostimarkkinointisi ajaa asiakkaasi kilpailijalle

Scroll to Top