GOLD

SINULLE, JOKA HALUAT SÄÄSTÄÄ YHDEN TYÖVIIKON VERRAN AIKAA  MARKKINOINNISSA

MITEN LUODA BRÄNDIN MUKAISTA MARKKINOINTIA JA SÄÄSTÄÄ SAMALLA YHDEN TÄYDEN TYÖVIIKON VERRAN AIKAA?

Kuinka paljon sinä käytät aikaa yrityksesi markkinointiin?

Todennäköisesti kuulut kahteen yleisimpään joukkoon:

A) Käytät siihen aivan liian vähän, jolloin kauppa ei käy.

B) Käytät siihen aivan liikaa, jolloin lopputulos on sekametelisopan näköistä ja tuntuista.

Markkinointi on laaja kokonaisuus ja joka vuosi, kun uusia somealustoja syntyy, ”gurut” houkuttelevat kaikkia uuden alustan käyttäjiksi.

Missä näistä alustoista sinä tällä hetkellä olet?

Instagram, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Twitter, TikTok, Snapchat, Youtube? 

Kun tähän päälle vielä lisätään yritysblogi, sähköpostilista ja webinaarit, kaaos on valmis.

Kolmen kanavan sisällöntuotanto ja ylläpito vie yrittäjältä vähintään keskimäärin 39,5 tuntia kuussa. Siis yhden kokonaisen työviikon.

MISSÄ KANAVISSA YRITYKSEN KANNATTAA OLLA?

Aivan ensimmäiseksi sinun tulee tietää, missä kanavissa sinun potentiaaliset asiakkaasi ovat. Lähtökohtaisesti suosittelen aina pääkanavaksi joko yritysblogia tai Youtube-kanavaa sen mukaan, oletko enemmän kirjoittaja vai esiintyjä.

On järkevää tuottaa sisältöä siinä muodossa, joka on sinulle helpointa.

Sekä yritysblogi että Youtube-kanava on helppo myös optimoida hakukoneita varten. Ihmiset, jotka etsivät tietoa alastasi, tuotteistasi ja palveluistasi, ovat valmiimpia ostamaan kuin ne, jotka vasta tutustuvat sinuun sosiaalisen median kautta.

Pääkanavan rinnalle suosittelen aina sähköpostimarkkinointia sekä yhtä sosiaalisen median kanavaa. Yrityksellä kannattaa olla profiilit jokaisessa kanavassa, jotta huijarit eivät pääse ratsastamaan yrityksen brändillä myöhemmin.

Näistä muista somekanavista vain ohjataan ihmiset pääkanavaan.

Kun kanavat on valittu, on aika rakentaa markkinoinnin automaatio, joka tuo sinulle asiakkaita tasaisesti ilman, että sinun itse tarvitsee käyttää vapaa-aikaa ja viikonloppuja töiden tekemiseen.

Aikoinaan oli helpompaa. Yritys laittoi ilmoituksen sanomalehteen, ja kauppa kävi. Sitten tuli radio, televisio ja internet. 

Nyt yrityksellä tulee olla kotisivut, sähköpostilistat ja somekanavat. 

Mutta eikö yritys voi vain markkinoida yhdessä kanavassa?

Ei. 

Koska yhden kanavan kautta on mahdotonta saada riittävästi potentiaalista asiakaskuntaa. Tilastot osoittavat, että keskimäärin 2 % kotisivuilla kävijöistä on valmis ostamaan. Tämä tarkoittaa, että jos myyt henkilökohtaista sparrausta ja haluat kuussa 10 uutta asiakasta, tarvitset vähintään 500 yksilöllistä ihmistä kotisivuillesi joka kuukausi.

Jos olet digiyrittäjä ja haluat myydä verkkokurssiasi 500 ihmiselle kuussa, tarvitset 25 000 kävijää verkkokauppaasi kuukausittain.

Jos yrityksesi toimii vain yhdessä somekanavassa ja julkaiset siellä kerran viikossa kuvan kodistasi, lemmikistäsi, harrastuksestasi tai lounaastasi, mitä luulet, kiinnostaako se riittävästi potentiaalista asiakastasi?

Ei niin.

 

MIKSI MARKKINOINTIA EI VOI RAKENTAA VAIN SOMEEN?

Olet varmasti kuullut sanonnan: ”Älä laita kaikkia munia samaan koriin.”

Tämä pätee nimenomaan sosiaaliseen mediaan. Jokin aika sitten sekä Facebook että Instagram kaatuivat muutamaksi tunniksi. 

Kuvittele hetki, jos sinun koko liiketoimintasi olisi näiden kahden alustan varassa. 

Miten saisit yhteyden asiakkaisiin?

Miten tekisit lisää kauppaa?

Sosiaalisessa mediassa on myös riskinä, että yrityksen profiili poistetaan kokonaan. Mainostilejä voidaan sulkea. Videot ja kuvat voidaan poistaa. 

Kun profiili poistetaan, vahinko on jo tapahtunut. Nollasta on todella pitkä tie rakentaa yrityksen markkinointi uudelleen.

Siksi sosiaalinen media tulisi olla vain pääkanavaa tukeva kanava. Se on tavallaan kirsikka kakun päällä. 

 

VAPAUTA AIKAASI TÄRKEISIIN TYÖTEHTÄVIIN

Kun markkinointi rakennetaan strategisesti, se vapauttaa sinun aikaasi oikeasti tärkeisiin tehtäviin. Pääset palvelemaan asiakkaitasi ja viettämään ansaittua vapaa-aikaa perheesi kanssa. 

Markkinoinnin strateginen rakentaminen itsenäisesti on mahdollista. 

Markkinointistrategian laatiminen vie yrittäjältä keskimäärin 10 työtuntia. 

Yhden kuukauden yritysblogin sisältöjen kirjoittaminen ja optimointi vie yrittäjältä keskimäärin 17,5 työtuntia kuussa.

Viikkokirjeiden kirjoittaminen ja ajastaminen vie yrittäjältä keskimäärin 11,5 työtuntia kuussa.

Yhden somekanavan sisällöntuotanto, ylläpito ja asiakaspalvelu vie yrittäjältä keskimäärin 10,5 tuntia kuukaudessa (noin 30 minuuttia päivässä).

Jos et halua lisätä työmäärääsi, jos et halua uhrata vapaa-aikaasi ja viikonloppujasi etkä halua opetella uusien ohjelmien käyttöä, silloin markkinoinnin strateginen rakentaminen kannattaa ulkoistaa ammattilaiselle.

Meidän tiimimme on erikoistunut strategisen inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin tuottamiseen niin palvelu- kuin digiyrittäjillekin. Rakennamme automaatiot yritysblogiin sekä sähköpostilistalle teknisesti ja sisällöllisesti. Analysoimme automaation tilastoja ja hiomme sen sisältöjä, jotta saat parhaat tulokset avullamme. 

Tuotamme sinulle uutta sisältöä viikoittain yhteen sosiaalisen median kanavaan, yritysblogiin ja sähköpostilistalle – yhdessä nämä muodostavat toimivan markkinoinnin automaation, joka tuo sinulle tasaisesti uusia asiakkaita ilman, että sinun tarvitsee itse uhrata kallisarvoista työ- tai vapaa-aikaa.

GOLD-SISÄLLÖNTUOTANNON PAKETTI

Gold-sisältöpaketti sisältää kaikenminkä Premium-pakettimme. Tämän lisäksi Gold-asiakkaana julkaisemme säännöllisesti sisältöä myös yhteen somekanavaasi. Gold-sisältöpaketti sopii sinulle, kun haluat yhdenmukaistaa markkinointisi ja rakentaa itsellesi laadukasta brändiä – potentiaalisia asiakkaita unohtamatta.

Sosiaalisessa mediassa julkaisemme uutta sisältöä säännöllisesti, 3–5 julkaisua per viikko. Toimimme kanavassa myös moderaattorina eli vastaamme ja kommentoimme puolestasi. Lähtökohtaisesti pyrimme kasvattamaan seuraaja- ja ostajamäärää orgaanisesti, ilman maksullista mainontaa.

Ylläpidämme sosiaalisen median kanavaa ja pidämme huolen, että ohjaamme säännöllisesti uusia potentiaalisia asiakkaita kotisivuillesi, verkkokauppaasi ja/tai yhteydenottolomakkeelle.

Teemme kevyitä kampanjoita tukeaksemme lanseerauksiasi sekä annamme ohjeita ja vinkkejä videoiden tekemiseen. Videot voimme ajastaa puolestasi.

Mitä sinä hyödyt palvelustamme?

1) Enemmän aikaa, sillä säästät vähintään 39,5 tuntia kuussa, kun hoidamme markkinoinnin puolestasi. Kuinka monta uutta asiakasta pystyt palvelemaan vapautuvalla ajalla? Tai lähtisitkö kenties töistä pois muutamaa tuntia aikaisemmin?

2) Lisämyynti, sillä nostimme erään asiakkaan myyntiä keskimäärin 500 eurolla per uutiskirje. Tämä toteutui jo ensimmäisessä kuussa. Seuraavasta kuusta alkaen hyödynsimme tilastoja. Tilastojen valossa kasvatimme asiakkaan myyntiä 900 euroon per kirje. Lähetämme asiakkaan puolesta keskimäärin 4–5 kirjettä kuussa. 

3) Vähemmän stressiä, sillä sinun ei enää tarvitse hallita jokaista pientä osaa markkinoinnista ja myynnistä. Otamme harteiltasi pois ison palan stressiä ja syömme sen aamiaiseksi.

Gold-paketti on minimissään 6 kuukauden mittainen. Hinta alk. 1500 € / kk + alv 24 %.

Tai soita 044-231 4679 (arkisin 9-17)

Suomen Sisältömedia Oy on 2019 perustettu sisältömarkkinoinnin yritys.

Autamme sinua kasvattamaan asiakasmäärää tuottamalla laadukasta tekstisisältöä kotisivuille, yritysblogiin sekä sosiaalisen median kanaviin.

Tiimillämme on kymmenen vuoden kokemus sisällöntuotannosta, markkinoinnista, myynnistä sekä copywritingista.

Tietoa Suomen Sisältömedia Oy:stä

Tietosuojaseloste

Maksuttomat materiaalit

Innovaatioseteli

Referenssit

Palvelut

Yritysbloggaaminen

Uutiskirjeiden kirjoittaminen

Yritysblogianalyysit

Markkinointistrategiat

Markkinointisuunnitelmat

Verkkokurssien konseptoinnit

Verkkokurssien lanseeraukset

Copywriting

Yhteys

Suomen Sisältömedia Oy
PL 6, 70101 Kuopio
Y-tunnus 3087227-2

044 231 4679

Asiakaspalvelu arkisin 9 – 17 info(at)suomensisaltomedia.fi

© Suomen Sisältömedia Oy 

Scroll to Top